Frida Kahlo i Diego Rivera - wystawa w Poznaniu


 Przypadek? Losowy chochlik??
Niby nic wielkiego... ale... Kiedy wczoraj myślałam nad wizją mojego nowego obrazu z cyklu fascynacja pewną twarzą... w głowie ukazała mi się mała twarz kobiety umiejscowiona pośrodku czoła pomiędzy brwiami kobiety umiejscowiona pośrodku czoła pomiędzy brwiami kobiety, której twarz wypełnia prawie cały obraz i stanowi jego bazę. Wizja pojawiła się dosłownie na chwilę przed tym jak przeglądając czasopismo Glamour z września 2017r dosłownie chyba na drugiej przypadkowo otwartej stronie zobaczyłam... obraz Fridy Kahlo 'Diego on my mind' Uśmiechnęłam się do losu.... i czy istnieją przypadki... zbiegi okoliczności... przyciąganie podobnego ... czy nie powstałe jeszcze obrazy mogą przyciągać wiele lat wcześniej namalowane o podobnej kompozycji. Podobne przyciąga podobne, jeśli ktoś interesuje się prawem przyciągania to wie dobrze, że często tak się dzieje. Frida Kahlo jedna z najbardziej znanych malarek świata. Zyskała sławę dzięki oczywiście talentowi, dzięki ekscentrycznej osobowości, dzięki burzliwemu związkowi z Diego Rivera dzięki preferencjom seksualnym. Frida była biseksualna oraz... o losie przewrotny... dzięki ekorobie.   
   '
      




W rodzinnym Meksyku nazywają ją królową cierpienia (powikłania po operacji kręgosłupa doprowadziły do tego, że ostatnie lata życia spędziła na wózku inwalidzkim) cytat z Glamour wrzesień 2017r: 'Słoń i gołębica- tak nazwali Fridę Kahlo i Diego Riverę jej rodzice, którzy nigdy nie zaakceptowali związki córki z dużo starszym mężczyzną. Gdy się pobierali ona miała 22lata a on 42lata. Ona była debiutującą malarką-on uwielbianym artystą. Rozwiedli się po kilu latach, by chwilę później znowu się pobrać... i znów sprawdza się zasada - podobne przyciąga podobne... Wspólna fascynacja sztuką jak magnes łączyła dwie burzliwe osobowości... I gdy drepczę sobie po świecie... i w małych uroczych troszkę kiczowatych sklepikach w różnych zakątkach świata widzę często nieudolne kopie autoportretów meksykańskiej piękności - serce mi się uśmiecha... i sama mam chęć coś kupić.  


Frida Kahlo i Diego Rivera wystawa w Poznaniu (Dom Kultury Zamek) i mini wystawa w Łodzi z ich wyjątkowymi fotografiami w Muzeum Kinematografii.























Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Salvador Dali powiedział podobno „wyklułem się z jaja”. Patrząc na obrazy artysty nie trudno dostrzec, że był to motyw bardzo lubiany i często stosowany przez twórcę.

Znasz jakieś stereotypy o artystach?

Gallery Store - Portal Młodych Artystów