Donatella Versace - fasion designer or art in itself

Donatella Versace

 'Donatella zawsze miała oko i rękę do młodych talentów. Dawała im szansę wykazać się w Versace' (Cytat z Harper's Bazaar Polska nr 03 (42)). W artykule tym Donatella wypowiadała się na odwieczny dylemat... 

Czy moda jest częścią ogólnie pojętej SZTUKI? 

'Nie wydaje mi się by można by płaszcz uważać za dzieło Sztuki' wypowiada heroicznie... A według mnie oczywiście jest to nieprawdą. Wielokrotnie wypowiadałam się na ten temat i po raz kolejny podkreślam, że moda OCZYWIŚCIE jest częścią sztuki i to bardzo ważną... Oczywiście szczególni
e ważną dla kobiet... Jestem malarką i architektem tworzę piękne obrazy i piękną architekturę ... I czasem coś szyję... Lub przeszywam... Lub doszywam... I jestem tak samo oczarowana procesem tworzenia obrazu, budynku, czy spódnicy... 'Umieram ze szczęścia' bo tworzę...

'Moda i sztuka zbliżają się do siebie, gdy wywierają na ludzi wpływ i prowokują do dyskusji' mówi Donatella w wywiadzie dla Harper's Bazaar w rozmowie z Jeffem Koonsem, z Lady Gagą o sztuce o tej ostatniej wypowiedziała się 'że to najinteligentniejsza dziewczyna na świecie'.

Czy Donatella sama w sobie nie jest dziełem sztuki?  

W białym świata okruchu

Brzozowa melodia

Brzozowy zagajnik

Inny wymiar

Zbliżenie

 































 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Salvador Dali powiedział podobno „wyklułem się z jaja”. Patrząc na obrazy artysty nie trudno dostrzec, że był to motyw bardzo lubiany i często stosowany przez twórcę.

Znasz jakieś stereotypy o artystach?

Gallery Store - Portal Młodych Artystów