Jak odzyskałam utracony skarb

 
 Zniewalający pięknem śpiew ptaków zapowiadających nadejście świtu. Za chwilę pojawią się pierwsze oznaki wstającego pięknego wiosennego poranka... I rozkosz istnienia bo mogę w tym być i delektować się cudem narodzin kolejnego dnia... I "śmierć w oczach" bo nie zdążyłam się jeszcze położyć, i rozpacz że będę musiała "jakoś" przeżyć kolejny dzień... I nie mam nadziei na sen.

Całą noc malowałam. To jeden z najpiękniejszych moich obrazów (musiałam zakończyć pewien etap w powstającym obrazie) i zawsze będzie kojarzył mi się z cudem wiosennego poranka, trochę mniej z rozpaczą 18-letniej bezsenności.

Zdjęcie cudownego maku, wyglądającego jakby ktoś misternie powycinał i posklejał czerwoną bibułę boskiego pochodzenia, jedynego tak oszałamiającego nietypowością struktury powstałego okazu -  Królowej Maków. Owa przecudownej urody królowa wyrosła wśród chwastów na pięknej opuszczonej dzikiej działce w pobliżu mojego domu.

Później powstało wiele obrazów z makami, ale żaden tak bardzo nie skradł mojego serca. Przez pewien czas utraciłam mój jeden ukochany obraz. Był u klientki równie jak ja zauroczonej pięknem obrazu "Królowa Maków - wiosenne przebudzenie". Na szczęście jest to klientka, o której mogłabym pisać wiele i pewnie kiedyś opiszę ją bardziej w artykule "Niekonwencjonalni klienci". Owa Pani dostawała palpitacji i drżenia na całym ciele, którego nie potrafiła opanować, na widok moich obrazów m. in. "Królowej Maków...". Obraz wisiał u niej kilka lat, a ja rozpaczałam, że straciłam moje "... - wiosenne przebudzenie". Na szczęście, w nieszczęściu klientka owa okazała się niezwykłą oszustką finansową i nie zamierzała zapłacić za obraz. Przynajmniej nie w tym wcieleniu, ale również nie maiła ochoty go oddać...

Po kilku latach mozolnej walki odzyskałam swój skarb i nie zamierzam się z nim rozstawać...
Chyba, że wymienię go w zamian za rezydencję na Lazurowym Wybrzeżu z widokiem na morze i prywatną plażą!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Salvador Dali powiedział podobno „wyklułem się z jaja”. Patrząc na obrazy artysty nie trudno dostrzec, że był to motyw bardzo lubiany i często stosowany przez twórcę.

Znasz jakieś stereotypy o artystach?

Gallery Store - Portal Młodych Artystów